Varje dag blir jag både arg & ledsen!

publicerat i inspiration, livskvalitet, personligt;

Jag tänker på relationer & möten med olika människor och hur olika vi är. Jag tänker på att vi alla bär på olika "valda sanningar" och olika intentioner. Varje dag möter vi människor vi känner och människor vi inte känner och alla går mer eller mindre i sina egna världar med egna funderingar, val och intentioner för dagen och för livet. Så hur kan det INTE bli en massa krockar dagligen som sätter våra "energier" ur balans?

Många går omkring och är mycket medvetna om sin omgivning och läser av "dagsformen" både på sig själva och andra. Många har förmågan att "kliva ur" situationen och se den för var den är utan att "gå igång" med sina känslor och "valda sanningar".

Dock tror jag att ALLA mer eller mindre dras med, minst ett par gånger om dagen och reagerar just på andras människors beteende och resonemang. Det är mänskligt! Det är så vi fungerar. Det är ok att detta händer dagligen.

Det coola är dock att man aktivt kan arbeta med att bli medveten kring VAD det är så får en känna "sorg, ilska, stress och irritation". Det är när man blir så medveten att man kan stå mitt i känslan (och tex bara rysa av ilska) som man kan stanna upp med intresse och känna "wow, vilken sensation denna känsla/människa skapar i min kropp". Vart känns det och varför känner jag så här.....

Jag har ganska nyligen kommit till stadiet där jag medvetet kan känna känslan, vara kvar i den och titta på den. Jag har ännu svårt att DIREKT säga varför personen/känslan/beteendet triggar igång mig. Dock sparar jag detta VARFÖR till senare. Som en god karamell som jag vill öppna och njuta av för mig själv, lite senare, när känslan lagt sig i kroppen och jag är redo att för mig själv fundera på VARFÖR detta kändes så starkt.

Jag tror att jag är ledsen, arg, besviken och stressad minst en gång varje dag. Även mitt i semestern. Dock har jag utvecklat ett stort intresse i att nysta i dessa känslor. Både i hur de får mig att känns och varför. Detta har gjort att även de mindre roliga stunderna i livet blir intressantare.

Nästa gång du blir arg. Prova att:
-Känna hur det känns.
-Känna vart det känns.
-Identifiera vad det är som för dig att känna så
Fundera på varför du kände & reagerade som du gjorde.

Öppna upp intresset för dina känslor i alla lägen. Härliga som mindre härliga.
Gör livet större och ännu mer intressant ❤️



Följ mig gärna på Facebook: https://www.facebook.com/mia.astrom.3
Instagram: miaastrom75

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Mycket intressant läsning. Mvh fyrtiotaggare.com :)

Svar: Vad härligt att du tycker det :)
Mia Åström - ÖKAD LIVSKVALITET & MEDVETENHET

Kommentera inlägget här :