Stanna upp och "checka" din sommar!

publicerat i livsstil, personligt;

Många av oss befinner oss mitt i semestern. Om inte annat är vi mitt i sommaren allihop.

De flesta av oss har nog en bild av hur vi önskar att denna sommar ska vara rent upplevelsemässigt.

Jag tycker personligen att det är lätt att dras med i ett "sommar ekorljul" där man ska hinna träffa alla man inte hinner träffa och göra allt man inte hinner övrig tid på året. Dessutom ska man vara så där "sommarhärlig" och fri utan några krav. Hur är det möjligt?

Det kan vara intressant att stanna upp mitt i semestern/sommaren och fundera på vart du är och om du känner det du vill känna denna sommar.

Hm.... Detta är inte busenkelt och svaret kommer inte på en sekund. Jag brukar behöva gå iväg för mig själv någon halvtimme och vända och vrida på denna fråga samt vrida och vända på mina svar. Svarar jag ärligt? Är jag helt ärlig mot mig själv? Är detta EXAKT vad vill ha just nu?

Nu kan man snabbt kanske tänka, " vadå vad jag vill ha"? "Jag har ju massor av barn, jobb, ett hem som ska städas, släkt som ska träffas mm". Hur ska JAG kunna göra EXAKT vad jag vill denna sommar?

För mig handlar det inte om att GÖRA nu förtiden. För mig handlar det om att KÄNNA! Om jag kan känna det jag vill så är vad jag GÖR, irrelevant.

Är detta egoistiskt? Bör jag tänka på alla andra som vill GÖRA en massa annat med mig? Även om det i slutändan får mig att KÄNNA det jag inte vill? Detta kan endast DU svara på.

Många gånger har jag tänkt (och gör även fortfarande ibland) att jag inte har något val. Detta MÅSTE jag nog göra. NO NO NO!! Jag måste inte göra NÅGOT överhuvudtaget om jag inte verkligen vill. Jag har ett val. Och det är HÄR mitt egna ansvar kommer för hur jag vill känna denna semester och sommar.

Jag behöver stanna upp rätt ofta och gå iväg för mig själv och checka detta. Och när jag gör detta för mig själv så gör jag det indirekt för min barn och min familj och vänner också. Jag försöker att leva i sanning och känna det jag vill. Det kan vara vart som helst, när som helst och hur som helst så länge det är den KÄNSLA jag vill ha. För trotts alla bilder och saker m.m, jag samlar denna sommar så är det ju ändå känslan som består.

Om jag inte är sann mot mig själv, vem kan då vara det? Vem kan då veta vad min sanning är om jag inte själv vet det ❤️

Önskar dig en underbar dag ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här :