Vad kan ett retreat GE?

publicerat i Leilas & Mias RETREAT 2017;

Vad kan ett retreat ge? 

Tänkte nyss, hur i helskotta ska jag i ord, lyckas få ner känslan och eftertrycket ett retreat ger...

Hm.... Låt mig försöka 🙏

Första gången jag åkte på ett retreat är 8 år sedan. Då åkte jag med den yogastudio som jag brukade träna yoga själv på. Det var otroligt viktigt och skönt för mig att åka med den lärare jag var van vid att yoga med, då jag i övrigt inte alls visste vad jag hade att förvänta mig! 


Detta yoga retreat var magiskt! Jag delade rum med min vännina och vi åkte 3 år i rad tillsammans till samma retreat efter detta! Därefter åkte jag ytterligare 2 gånger till samma retreat men denna gång själv, då min vännina inte hade möjlighet att följa med. 

Efter mitt 5:e retreat på samma ställe kände jag att jag skulle vilja åka till något nytt ställe för att utmana mig och utvecklas vidare. De första 5 var fantastiska och gav mig precis det jag behövde då. Trygghet, lugn och vila! 


Men i takt med att barnen blev större och i takt med att jag kände mig tryggare både i min yoga, meditation och retreaterfarenhet blev jag också mer nyfiken på att helt ensam, utforska nya lärare, yogatraditioner och meditationsformer, nya ställen och nya "läror". 

Mina första retreat blev lite chockartade när man plötsligt tillät mig att bara vila, yoga, meditera och äta. Jag och min vännina var mitt i småbarnsåren med massor av småttingar hemma så första dagarna låg vi bara och dreglade sovandes i vårt rum efter varje yoga lektion. Det var såååå befriande att det inte fanns tv, mobil, affärer eller något annat att göra än att vila!

För min del var det inte förrän jag åkte på mitt första retreat som jag i såg hur hektiskt mitt vanliga liv var och hur lite jag tillät mig själv att vila i vardagen. Kroppen & sinnet var så rent och balanserat när jag kom hem att det kändes som om jag varit på semester ett år. 

Förutom lugnet och balansen själva retreaten gav mig så fick jag också med mig fantastiska kunskaper om andningstekniker, meditation och yoga som också ökade min motivation att fortsätta med detta även i min vardag (efter retreatet).

Jag har aldrig upplevt att jag varit för ovan eller för van på något retreat. Det har alltid varit människor med allt från ingen vana av yoga till de med väldigt mycket vana. Alla inklusive jag själv har varit i olika faser både fysiskt och mentalt och det fina med ett bra retreat, är att det möter dig precis där du är för tillfället, tillsammans med naturen, yogan, meditationen och medvetandet! Precis där du är! 


Det är efter att ha varit på många retreats (alla bra och givande på sina sätt) och efter alla mina yogaklasser jag lett, alla mina privata PT/yoga/healing kunder samt alla underbara långa samtal med min vän & svägerska Leila, som ett enormt behov av att dela detta vidare, har uppstått! 

Viljan att sy ihop det bästa av våra upplevelser och sprida dem vidare har gjort så att våra egna retreats "ett större liv" har fötts! 


Imorgon ska jag skriva mer om vad och varför jag/vi vill erbjuda ett retreat för att ge DIG ett större liv! Vad kan 4 dygn borta från alla måsten innebära? Att få tid att möta sig själv, precis där du är just nu! Känna och reflektera. Stanna kvar och släppa taget! 

Önskar dig en underbar dag 🙏❤️! 


Följ mig gärna på Facebook: https://www.facebook.com/mia.astrom.3
Instagram: miaastrom75

Kommentera inlägget här :